Etapp 2 avklarad och är nu i Saltoloukta och hämtar ut mitt matpaket.
Kom i går kväll från till Vakkotavare efter en mycket brant och svår väg ner.
Jag har beslutat att lägga om färdvägen och åka väg och sedan ta mig in i fjällen längre söderut. Jag skulle egentligen vilja göra det genom hela Kungsleden men det blir aĺdels för lite cykling och för mycket gå och dra, slita o lyfta cykel. Det här de 3 sista dagarna från Abisko har var oerhört stökiga och sotiga för kroppen även om knä o höft funkar ok.
Det har ändå varit helt fantastiskt med ganska bra väder o härlig natur.
Man möter många olika reaktioner  när man släpar runt på en cykel uppför steninga sluttningar ibfjällen
En del bara skrattar medans vissa tycker det är en häftig utmaning
Nu ställs siktet in på Porjus under f7redag eftermiddag och det ska bli skönt att får cykla lite men och trist att lämna fjällen och det återstår o det återstår att se ifall min nya färdväg är inom ramen för "gröna bandet"



Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Då var det roliga slut....

Så lite packning som möjligt...

Då var målet nått.