Då var det dags....

Jag har sedan i december gått med detta i huvudet även om det då var i form av att springa vilket jag på ett ganska tidigt stadie tyvärr fick ge upp. Knä och höftproblem gjorde att jag var tvungen att tänka  om och eftersom jag cyklade till Treriksröset förra året så var det ju lämpligt att detta år cykla därifrån fast genom den svenska fjällkedjan från Treriksröset till Grövelsjön(Det gröna bandet). Knä och höftproblemen finns kvar men hoppas inte de ska göra sig allt för påminda på denna tur, det är väl en liten chansning men får ta det som det kommer.
30 dagar är vad jag har på mig för äventyret/utmaningen och det återstår att  se om jag lyckas ta mig Grövelsjön med mtb och nödvändig men minimal packning.
Cykeln är på plats i Karesuando  och matkartongerna är där dom ska vara, hoppas jag.

 Det är med lite delade känslor jag nu sitter  på tåget då jag verkligen ser fram emot att komma iväg och göra det här. Det känns dock lite overkligt jag ska  vara borta från familjen i en månad.
och jag ställer mig nog själv frågan när jag sitter själv på tåget. vad jag håller på med....😊

Läste väderprognosen och ser att sol byts bort mot moln och temperaturen mer än halveras i de norraste delarna under de första dagarna av min tur. Det positiva med det är väl att jag kanske inte behöver fundera på eldningsförbudet och kan använda köket o laga mat. Jag slipper med andra ord äta den frystorkade maten torr och skölja ner
med vatten😀
Lite kontraster till alla andra dagar denna sommar. Vädret i Abisko de kommande dagarna...


Min tur följs här på bloggen och på instagram  @fredrikelb eller på Facebook
Man kan också se var jag befinner mig via denna länk.
Min position

Ni kan också här läsa mer om vita och gröna bandet. på https://www.vitagronabandet.se/sv-SE

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Då var det roliga slut....

Så lite packning som möjligt...

Då var målet nått.