Storuman

Dagen startade 3 mil söder om Hoting där jag siktat på att handla lite, var dock för tidigt ute och fortsatte efter en banan och lite vatten i solen till Dorotea.  Handling på Coop och lite energipåfyllnad. Hittills rullade det på ok och solen sken. Vidare mot Vilhelmina och vägen in mot Vilhelmina sträcker sig rakt norrut vilket gjorde att blåsten gjorde sig mer påmind,  det var riktigt sugande motvind och efter 11 mil var jag riktigt trött på blåsten för det hade börjat blåsa riktigt ordentligt. Ville komma inomhus och få nåt i magen.  En hamburgermeny på Frasses blev lösningen. Man känner sig aningen off när man går in o sätter sig iklädd cykelkläder från topp till tå men finns inte så många alternativ...
 Nyladdad med energi så var det de sista 7 milen upp till Storuman som gällde i blåsten.  Det blev som jag hoppats lite mindre av motvind eftersom vindriktningen var NV och vägen från Vilhelmina till Storuman går i NO riktning. Blåsten är ändå jobbig även om det inte är motvind. Efter lite tankar på att bo inne så blev det ändå tält, hittade en plats bakom ett gammalt hus där det var ordentligt i lä så jag slapp slå upp tältet i full storm.
Om den nuvarande planen hålls så är det 5 cykeldagar kvar och tanken är såhär i nuläget.
Storuman-arvidsjaur
Arvidsjaur- Jokkmokk
Jokkmokk- svappavaara
Svappavaara - karesoando.
Karesuando- karesuando (treriksröset)?
Imorgon kör jag alltså mot Arvidsjaur.







Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Då var det roliga slut....

Så lite packning som möjligt...

Då var målet nått.