Mitt i renflocken.

Dagen happening är nog när cyklade mig igenom flera renflockar på min väg mot Arvidsjaur där jag nu befinner mig. Jag bor i litet rum på 5-6 kvadrat där just nu ett tält är upphängt mitt i. Det är nästan mer kaotiskt bland alla grejer än vad det är i enmanstältet. Jag ratade alltså tältet idag till förmån för vandrarhemmet Silver Cross 45. Ett kanon vandrarhem om nån ska till Arvidsjaur...
Cyklingen gick lite senare än vanligt då det var lite kortare, drygt 15 mil. En mkt fin sträcka men också kuperad.  När man ser skylten "snökedjor rekomenders 2-22km då vet man att det är dags att börja jobba uppför och slita på bromsklossarna. Enligt kartan ser det helt öde ut men sedan dyker det upp både caféer, småcampingar och nån affär. Sträckan till Storuman var ju däremot helade så det varierar. Plötsligt står det en skylt med ICA 4 km i ödemarken och det i den lilla byn Blattniksele så blev det en fika utanför Ica, de hade så turligt en liten kaffemaskin i ett hörn.
Mycket fokus har legat på att försöka ta reda på så mycket info om väggteparationerna som förmodligen dyker upp i morgon och i övermorgon.  Det verkar dock vara många mindre bitar som är uppgivna och består av stenkross. Det är ju en dålig kombination med mina smala racerdäck. Fick lite försmak i 50 meter och det är ju inte aktuellt att cykla.
Mitt i skrivandets fick jag dagsfärsk info om läget av ett par som kom från Jokkmokk idag, de är från Motala förövrigt.  Nu vet jag jag kommer till och det blir kanske inte så omfattande som jag först befarat. Det blir sista 2 milen intill Jokkmokk som blir en del gående/joggade men det är många småsträckor så det blir mycket av och på cykeln. Tack o hej Jokkmokk nästa.




Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Då var det roliga slut....

Så lite packning som möjligt...

Då var målet nått.