Cykling i ett fantastiskt landskap

De sista dagarna och dagarna framöver befinner jag mig i det som är en stor orsak till att jag gör detta, Norrlands storslagna natur . Det är ett fantastiskt och fascinerande  landskap och jag befinner mig intill Kalix älv i lapesuando där jag slagit upp tältet. Ingen traditionell camping utan ett hotell o restaurang där man också kunde sätta upp tältet. Tanken var egentligen Vittangi men då det var lite tveksamheter kring boendet så valde jag att stanna lite tidigare. Det innebär att jag imorgon får ca 15 mil istället för de 10 som jag skulle haft kvar till Karesuando. Det har känts bra idag och var lite sugen på att komma till Vittangi idag men får nu njuta av Kalix älv här i det fina vädret som kommit i dag.
Sträckan Jokkmokk till Gällivare på 9 mil var fantastisk förbi bl.a. Harsprånget och Porjus. Det var riktigt bra väg på i alla första delen av sträckan sedan kom det skyltar om vägarbete men det var nog tur att jag inte kom nästa vecka för det var bara påbörjat och vägen låg intakt. sista milen in till Gällivare så mötte jag dagens ända cyklist och oops, det var ju Marcus Hellner som var ute o träna:)
Lite handling o mat i magen i Gällivare o så vidare. Man vet aldrig hur kuperade olika sträckor är från dag till dag men nu var det upp o ner hela tiden i de 2-3 första milen, sliter både fysiskt och mentalt. Planade dock ut en hel del och det flöt på bra sista milen fram till Lapesuando där jag nu är. Nu är det 3 dagar cykling kvar enligt planen. Imorgon till Karesuando 15 mil
Söndag till kilpisjärvi 10mil,  gå eller springa in till treriksröset ca 20km  tur o retur. Måndag cykla tillbaka till Karesuando och invänta bussen på tisdag morgon


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Då var det roliga slut....

Så lite packning som möjligt...

Då var målet nått.