Ultraintervallchallenge

hastigt och lustigt så står jag inför en av de största träningsutmaningarna som jag gett mig på. Ultraintervallchallenge påbörjas 00.00 mellan fredag och lördag och sedan är det 10km löpning var tredje timme. Jag kör dock en egen mer triathloninriktad variant och kör varannan gång cykling 3mil eller 1 timme. Det innebär totalt 40km löpning och 4 timmar cykling under 24h. Cykelmomentet gör ju att det inte kommer bli lika svårhanterligt men det kommer också ge mig mer och bättre träning. Jag kan absolut plåga mig igenom 8mil löpning under 24 timmar men det kommer slita mycket och inte ge mig så mycket extra träning, bättre att lägga in tuffa cykelpass. Kul ska det bli. Jag hade dock sett fram emot en sovmorgon och en lugn söndag. Nu blir det dock upp i ottan för att tillgodose min övriga familjs hästintresse.
Tog ett provpass på mtb med pannlampa i går kväll.(torsdag) Har i princip aldrig cykeltränat i mörker förut insåg att det som är en bra pannlampa för löpning med automatik inte är bra för cykling. Det hade behövts lite starkare grejer för att kunna hålla tempo på cykeln i skogen, stigar och grusvägar. Bortsett från det så var det himla härlig att kvällscykla i mörkret och ensligheten. I morgon fredag så blir det till att förbereda kläder och mat inför lördagsintervallerna.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Då var det roliga slut....

Så lite packning som möjligt...

Då var målet nått.