Inköp!

Träning är tyvärr fortfarande liggande på is i mkt stor utsträckning. Gick i träning för fort och för hårt. Det innebär att jag nu har snuva och är täppt fortfarande. Jag kör de pass som jag måste i form av ledare i spinning och löpgrupp, resten hoppar jag fortfarande. Siktar in mig på att kunna köra för fullt efter helgen. Idag skulle t.ex. Dagen förgyllts med ett besök på simhallen och simträning. Den skulle ha genomförts med nedanstående paddlar och dolme, allt för övning inför sommarens första utmaning i form av stockholms swimrun. Triathlon iform av ironman är en utomordentlig idrott då träningen blir varierad och du kan alltid träna något ifall du är skadad, dock inte med förkylning...
Den ekonomiska aspekten på det hela är dock inte positiv. Det är hela tiden prylar/kläder som behöver kompletteras med för att träningen ska kunna genomföras på ett bra sätt. Självklart skulle man klara sig på mindre än vad jag skaffar men det blir dyrt även ifall man inte ska skaffa det värsta och allt, inte minst cykeldelen som är en materialsport av stora mått iallafall om man tittar på cyklarna som används även i de allra minsta lopp eller bara titta på hur många miljoner som står på startlinjen i Vätternrundan.
Några nya inköp har gjorts på sistone för att utöka/förnya garderoben samt utrustningslagret.


 
Här har vi paddlar och dolme som är inköpta för träning inför och användande vid Stockholm swimrun. Jag är helt oerfaren vad gäller att simma med dessa hjälpmedel så en hel del träning kommer att behövas för att de ska ge den effekt som de är tänkta att ge. Vad gäller paddlarna så är det ju mängden vatten som ska fångas upp jämfört med bara händerna. Det finns olika storlek men med för stora så bli varje drag alldeles för tungt för att kunna använda dom under lång tid. Jag får utvärdera framöver och se om jag tror att storleken är rätt. Vad gäller dolmen på första bilden så är den till för ökad flytkraft för att inte behöva jobba med benen, tyckte dock det var var riktigt svårt att simma med denna den ända gång jag testat. Hoppas kunna lära av min lagkamrat, Nils.
 

Här mina senaste klädinköp som kom med posten häromdagen, allt för att vara redo när kylan kommer. Ett par rejäla cykeltajts avsedda för vintercykling. De är försedda med "blöja" men räknar även med att kunna springa i dom när termometern kryper mer ordentligt under nollan. Även ett par nya handskar så mina händer iallafall syns... Hoppas kunna hålla värmen med dessa m.h.a den vindtäta överdragsdelen. Nu hoppas jag att jag är redo för vinterträningen och för att understryka det ytterligare så tog jag en bild på cykeln som nu är inställd för säsongen. Den är uppställd i trainern och ett ordentligt försök har gjorts för att isolera bort så mkt som möjligt av det surrande ljudet. Jag hoppas det kan göra min kära fru lite nöjdare då det hörs från träningsrummet i källaren upp i sovrummet. När klockan är ställd på 05.00 för att hinna avverka 1,5-2 timmar på trainern innan jobbet så är det inte jättepopulärt att först väcka henne med väckarklockan och sedan lagom när hon somnat om så börjar surrandet nere från källaren. Den är ännu inte testad så vi får väl se om den är till belåtenhet.
 
 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Då var det roliga slut....

Så lite packning som möjligt...

Då var målet nått.