Återhämtning i Abisko.

Ganska så precis 3 dygn efter att jag startade vid Treriksröset så rullar jag in på Abisko turiststation. Det här varit 3 jobbiga dagar men med inslag av fantastiska vyer och underbar mtb cykling .  Fredagen från Treriksröset till Några kilometer efter Pältsa stugan blev mkt gå med cykel, det var bökig terräng hela tiden. Sedan fram till helvetesbron nästa dag var det egentligen fantastisk cykling och jag kunde cykla riktigt mycket. Då blåste det dock och regnade småspik. Helvetesbron heter iselvsbron.  Jag kunde bara inte förmå mig själv att gå ut med cykeln på den. Det blev flera vändor över bron med olika delar av packningen och cykelhjul. Vadade sedan upp till knäna med cykelramen hängande i en rem om halsen. Givetvis blev det lite dramatiskt och jag drog omkull. Sånär som på ett ömmande knä och att jag blev blöt så gick det bra. Kom en hytte ett par km senare och ösregnet blev till sol och torkväder. Därifrån sedan ner från fjället i rostadalen och vägcykling i ett fantastiskt landskap. Läger i nedre Bardu och sedan nästa dag vidare förbi Setermoen på en söndag morgon och allt var stängt. Nu var det uppför under många kilometer och vid lunch lämnade jag väg men fortsatte uppför upp på fjället.
Det var en fantastisk dag med sol och härliga cykelstigar i ett magiskt landskap.
Det blev en lång dag. Förmiddagen idag har spenderats i fruktansvärd miljö för att framföra en mtb. 12km tog drygt 6 timmar utan några längre pauser och jag var helt slut. Aldrig har så många svordomar kommit ur min mun under en dag. En lättnad då jag slutligen kom fram till E10 an och nån dryga mil kvar till Abisko. Nu återhämtning, mat o dusch. Imorgon kastar vi oss över Kungsleden 45mil...
 En liten fors som var tvunget att forcerad, men det var torkväder.
 Fantastiskt väder med härliga stigar
 Lägervy över Torneträsk
Typisk miljö på dagens cykling😊

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Då var det roliga slut....

Så lite packning som möjligt...

Då var målet nått.