40 mil kvar....

Det börjar kännas framförallt i ryggen och nacke att jag varit ute ett tag. Bodde på ett härligt vandrarhem och iväg vid 07.00 ungefär. Då är kroppen seg o stel men men ett ett par kilometer så är den igång igen. En seg etapp med ganska långsam cykling. Det har inte blåst lika mycket men vindarna är nordliga och motvinden tär på en.  Återigen så blir det ett litet kaffehak som får en på bättre humör. Efter ca 4-5 mil så kom jag till moskosel camping som drevs av en gubbe som stod och rökte röding när jag kom. När jag efter lite för lång tid kom därifrån var det med kaffe i magen och en nyrökt röding i ryggsäcken. Den intogs efter ytterligare några mil.
Till slut så kom jag fram till vägbygget med 2 mil kvar till Jokkmokk.  Packade om för att få cykeln så lätt som möjligt och hade all packning på ryggen. Sedan var det bara börja gå de sträckor som var uppbrutna och cykla försiktigt de sträckor som fortfarande var asfalt. Det gick okej, det kunde varit mycket värre men då var jag jäkligt less på det.
Läger för natten i Jokkmokk, på deras camping. Jokkmokk Artic camp med massor av folk, lekplatser, badland m.m.
Inte den mysigaste av campingar under min resa. Den bjöd dock på en njutfull vy över sjön, det blev en riktigt fin kväll till slut efter att varit blåsigt o kallt idag.
Imorgon är siktet inställt på, Lappesuando, svappavaara eller vittangi beroende på hur det går.




Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Då var det roliga slut....

Så lite packning som möjligt...

Då var målet nått.