Laddar om mot 2016.

En höst med relativt bra träning dock inte i den mängd som jag helst skulle vilja och tänkt. Det mest positiva har varit att varit frisk och kunnat ha kontinuitet i träningen vilket är en mycket viktig faktor. Det negativa vilket har hållit tillbaka träningen en del är mitt krånglande vänsterben. Det gör ju inte ont egentligen när jag tränar men olustiga småkrämpor i sätet som strålar ner i benet. Mycket stretch rörlighetsövningar tror jag gör att jag kunnat träna. Jag ser ändå positivt på det och tror jag ska kunna ligga på som jag vill. Fortsatt stretch och styrkeövningar för att successivt bli av med detta. Hittills tränat på utan att fokus har varit så mycket på ironman. Inte simmat på hela hösten vilket bara är av praktiska själ och vet att jag kommer kunna genomföra simningen hyfsat  om jag tränar som förra året med mycket öppetvattensimning från maj och framåt.
Ganska mycket fokus för min del har legat på kosten då jag från november och fram till nu käkar en lchfkost i princip helt utan pasta, ris, potatis och bröd. Det har fungerat bra att träna utan att ha massa kolhydrater i kroppen och vikten har sjunkit med 5-6 kilo sedan förra året. Förmodligen mer om det framöver .
Minns tillbaka Ironman Kalmar 2015 med några bilder.









Minns t

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Då var det roliga slut....

Så lite packning som möjligt...

Då var målet nått.