2,5 månad kvar.

Länge sedan jag skrev men dags att summera läget och blicka fram emot den intensivaste och roligaste träningsperioden under året. Nu är det knappt 2,5 månader kvar till sommarens stora mål. Känslan är god även om jag just nu är lite förkyld inför helgens halvmarathon i Linköping och går omkring och är sur över dessa f-bannade förkylningar. Hoppas på ett tillfrisknande så jag kan vara med nu när Team NH Rummers ska springa. Tur i oturen att jag blev förkyld denna vecka då Stockholm swimrun är nästa helg och det vore värre att missa med tanke på alla förberedelser med Nils. Hoppas få till ett swimrunpass till innan nästa helg då vi har lite tekniska detaljer som måste finslipas innan tävlingen.





 Denna karta ska med runt swimrunbanan, frågan är bara varför. Det går ju inte orientera efter den 
den blir bara onödig ballast.



dolmen behöver repareras så den sitter på plats


Om 2 veckor börjar min ledighet och då är det mycket tid för träning hela vägen fram till Ironman. Träningen kommer bestå i långa pass och kombinera de olika grenarna för att vänja mig vid övergången. Annars kommer det bli mycket fokus på cykelträningen och bli van vid längden. Långa cykelpass med löpning därefter. Löpningen sitter men har lite för lite pass på 25-30km i benen men 
det kommer i sommar. Har i övrigt aldrig sprungit så fort som jag gör nu, satte PB på milen i det kupreade motionsspåret här i åtvid. Målet med helgens halvmara skulle vara 1.30 eller kanske ngt över vilket jag inte känt att jag varit nära förut. Nu kanske förkylningen sätter käppar i hjulet för det. Även om jag springer så kanske jag inte går för fullt. Simningen känns ju oviss och har inga indikationer på hur fort jag kan simma 3,8km. Kan jag bara hålla igång crawl hela vägen så är jag nöjd och klockan borde inte stanna på alltför mkt över 1.30 och då är jag nöjd så långt. Det kommer bli mkt simning i sjöarna runt åtvid i sommar.

Tridräkten är inköpt och torrtestad, dock inte simmad med än. Det har varit lite kallt för att först simma och sedan slita av våtdräkten och cykla vidare i bara tridräkten.

2 roliga veckor framöver med halvmara förhoppningsvis och swimrun i Stockholm. Sedan full fokus på triathlon. Ska ju hinna med och slå personligt rekord på björsäter triathlon innan ironman också. 
/fredrik







Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Då var det roliga slut....

Så lite packning som möjligt...

Då var målet nått.