Team NH Runners

För ett par år sedan startade jag ett företag Naturlig Hälsa & Massage med inriktning på friskvård och hälsa där jag erbjöd personlig träning, kostrådgivning och massage. Jag startade även gruppträning i löpning med 1 intervallpass/vecka. Tränande på hälsofabriken har under vår, sommar och höst kunnat deltaga gratis medan andra har betalat en slant för deltagande.
I dag har jag dragit ner på arbetet i företaget till förmån för egen träning som du kan läsa om här i bloggen och lärarjobb. Det återkommande arbetet består i huvudsak att vara instruktör på hälsofabriken samt att driva löpgruppen Team NH Runners som jag nu kallar den.
Vi kör löpintervaller på måndagar återkommande varje vecka året runt samt ett pass med distanslöpning under i snitt ca: varannan helg. Under vinterperioden så har det varit 7 trogna medlemmar i Team NH Runners, deltagarantalet har annars varierat under året och som mest har det varit ca: 30 deltagare  på måndagspasset, då uppdelat på två pass. I år kommer jag bara köra ett måndagspass men det kommer vända sig till olika nivåer på löpare då vi hela tiden samlar ihop oss och håller i hop gruppen. Du sporras av mig som ledare men också av varandra. För att utvecklas som löpare så är det nödvändigt att variera träningen där intervallträning är ett återkommande inslag. Många känner att det är svårt att motivera sig att köra intervaller på egen hand eller att det är svårt att ta ut sig tillräckligt på egen hand. Känner du att du är sugen att köra löpträning i grupp och komma i gång med intervallträning så hör av dig eller gå in på www.naturlighalsa.n.nu eller läs lite på Facebooksidan. Vi kommer under året också vara med i några motionslopp om man är sugen på att hänga med på det. Nuvarande medlemmar samt du som tecknar ett medlemskap innan 1april kommer att få en träningströja som tas fram i samarbete med sportringen. Vill du testa är det
bara hänga på en gång och prova utan att lösa något medlemskap
Under våren kommer du som innehavare av träningskort hos hälsofabriken även kunna hänga med på intervallpasset på måndagar.


Ett par härliga vinterlöpningsbilder från ett av vinterns distanspass.


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Då var det roliga slut....

Så lite packning som möjligt...

Då var målet nått.