Grymt taggad!!

Kort läges uppdatering efter sportlovet. Har genomfört mer träning än jag någonsin gjort tidigare tror jag. Inte omöjligt att det varit mer då jag tränat inför Vätternrundan och avverkat 30-35 mil på en vecka. Skillnaden är att det då var mycket lågintensiv träning.
Veckan har innehållit mycket träning och bra träning. Intervallpasset på bandet blev misslyckat vilket gjorde att jag inte fått bra högintensiv träning i löpning denna vecka men man kan ju inte få allt😀.
Flera långa cykelpass på spinningcykeln och ett riktigt gött långpass löpning i helgen som var.
Lite lugnare idag och hel vila imorgon tisdag. Sedan kör det igång igen. Det blir dock en lite lugnare vecka i och med en lugn början och Göteborgsresan på fredag-lördag.
Planen för veckan är:
Måndag( idag): ingen egen träning, bara leda intervallträning.
Tisdag: vila( bara promenad)
Onsdag: löpning( morgon) och styrka på kvällen 1 timme + 45 min
Torsdag: spinningcykel 2 timmar +
fredag: löpning( morgon) 1,5 timme
Lördag: vila
Söndag: kombipass med cykel och löpning 3 timmar+

Det härliga är att jag känner mig enbart taggad för att träna mer och känner mig såhär på måndagkvällen inte alls för vila imorgon men vet att det behövs och risk att jag på sikt överbelastar annars.
Längtar grymt efter våren och utepass på cykel och kunna få lite mer kvitton i löpningen på att jag ligger bra med. Längtar till att få knäppa lite tider i spåret och köra intervaller i spåret. Jag har haft lite svårt att köra egna riktigt tuffa löpintervaller under vintern men det blir mer och mer i och med mer barmark. Den mesta riktigt högintensiva träningen har varit på cykel den sista tiden.
Känner ett flow som jag inte kände för månader sedan...
/fredrik


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Då var det roliga slut....

Så lite packning som möjligt...

Då var målet nått.