Uteblivna trĂ€ningspass😡😂

DĂ„ var det fredagkvĂ€ll och vi Ă€r inne i november. Återigen har en förkylning förstört en trĂ€ningshall. I gĂ„r pĂ„ eftermiddagen, nĂ„gra timmar innan det var dags för att leda spinningpass pĂ„ hĂ€lsofabriken sĂ„ kĂ€nde jag hur det var dags för förkylning. KĂ€nde hur det började klia i halsen och kĂ€nde mig helt kallsvettig genom spinningpasset och efterföljande easylinepasset. Sov skit inatt med en stark kĂ€nsla av obehag i halsen. KĂ€nde pĂ„ morgonen att det skulle bli en jobbig dag pĂ„ jobbet med 4 intensiva lektioner. Dagen gick över förvĂ€ntan och den vĂ€rsta tröttheten har lagt sig och jag Ă€r "bara" snuvig. Dock sĂ„ blev det inte den trĂ€ning som det skulle vara i gĂ„r kvĂ€ll, uteblivet styrkepass. Det skulle ocksĂ„ varit löpning pĂ„ förmiddagen men p.g.a krĂ„nglande dĂ€ckbyte sĂ„ fick det stĂ€llas in. Morgondagens lĂ„nglöp och söndagens distans pĂ„ mtb uteblir ocksĂ„. Jag kommer dock leda spinningpass pĂ„ söndag. Det kör jag Ă€ven om jag inte Ă€r topplopp, det funkar att hĂ„lla igen och ivĂ€rsta fall sĂ„ fĂ„r jag leda frĂ„n sidan. Jag hoppas och tror att det Ă€r över efter helgen och tar nya tag pĂ„ mĂ„ndag med intervaller med löpgruppen.

Annars har jag ikvÀll kollat runt pÄ lopp som jag kan köra fram i vÄr och blev sugen pÄ att springa Linköping halvmaraton, cykla halvvÀttern och köra nÄgot riktigt lÄnglöp. Behöver Àven fÄ in ett triathlon under sommaren. BjörsÀter triathlon och Stockholm swimrun Àr klart att jag ska köra.

Min simtrÀning har förhoppningsvis ocksÄ fÄtt sig ett uppsving i och med kvÀllens anmÀlan till ett simlÀger i Stockholm den 3-4 januari, det ska bli jÀkligt kul. Jag hoppas det ska ge mig mÄnga bra tekniktips till vÄrens simtrÀning och riktigt bra avstamp precis i början pÄ Äret. Efter Ärsskiftet Àr det rejÀl fokus pÄ simtrÀning. Fram till nyÄr blir det bara ströpass.

Slutligen en bild pÄ dagens tejpleverans. Tejpningen av foten fortsÀtter. KÀnner direkt att det kommer nu nÀr det blir kraftigare skor och inte löparskor som jag annars gÄr i dagligen. Ska ocksÄ kolla upp om jag behöver göra nya inlÀgg. Jag vet sedan tidigare vintrar att det Àr sÀmre med fötterna nÀr jag
gĂ„r mkt i kĂ€ngor och sĂ€rskilt om jag inte har inlĂ€ggen, det Ă€r bara sĂ„ himla omstĂ€ndligt att hela tiden  byta skor. Nu har jag fĂ„tt skriva av mig i vĂ€ntan pĂ„ att Maja som Ă€r ute och roar sig ska komma hem.


Kommentarer

PopulÀra inlÀgg i den hÀr bloggen

DĂ„ var det roliga slut....

SÄ lite packning som möjligt...

DÄ var mÄlet nÄtt.