Höstlov!

Nu är det höstlov och det innebär bl.a. mer tid för träning. Det närmar sig ju tyvärr slutet med bara lördag och söndag kvar. Det är nu man hinner utföra den mängd träning som jag vill och ständigt planerar att göra men inte för det mesta inte riktigt hinner med. Tyvärr har inte veckan innehållit någon simträning men det får vara som det är nu under hösten och tar friska tag med åtminstone ett pass/vecka efter årsskiftet. Om lördag och söndag blir som jag tänkt så kommer jag ha fått 4 riktigt bra dagar med 2 bra löppass och 2 distanspass cykel. Torsdagens löppass var en riktig hitt då jag inte sprungit så mkt p.g.a foten. Med tejpning så kände jag ingenting under mitt nära 2 timmar långa trailpass. Riktigt underbart att köra sådana pass igen. Hoppas bara det inte var en engångsföreteelse utan att foten inte blir värre igen.
Dagens pass var ytterligare ett toppenpass 2 timmar distans på mtb i solsken och 7-8 plusgrader. Turen gick söder om Åtvidaberg kring sjöar som horsfjärden och Tran. Ska på söndag köra ytterligare distans på mtb, dock köra 3 timmar. Jag känner att jag fixar att cykla länge men behöver jobba på att hålla tempo, jobba med långa intervaller. i morgon kör jag löpning distans och hoppas foten håller, dock hård tejpning redan i morgon bitti.

Styrketräningen i veckan har också fungerat bra. Gårdagens ryggpass på hälsofabriken känns idag men det är ju meningen, det är vad min kropp behöver just nu.

Foten är ett orosmoment eller rättare sagt fötterna för det känns i båda. Jag fortsätter med massage på kvällen och tejpning på morgonen, det känns som en bra lösning. Det går åt mkt tejp så jag beställde 12 rullar på nätet idag, det blir onödigt dyrt att köpa på apoteket.
Annars känns det nu jäkligt kul och jag är bra med, det gäller bara att driva på med mängden och kvaliteten varje vecka och lägga familjepusslet. Här kommer lite naturbilder som jag inte kunde motstå att ta på dagens mtb-pass.











Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Då var det roliga slut....

Så lite packning som möjligt...

Då var målet nått.